Już w ten weekend, 12-13 września, tor w Dąbrowie Górniczej rozbrzmi warkotem silników, a powietrze przepełnią galony ekstremalnych emocji… Trasa zawodów HERO Challenge będzie liczyć około 14 kilometrów.
Stworzona została tak, aby zweryfikować wszechstronne umiejętności zawodników. Na jej terenie znajdziemy: Strome, krótkie i techniczne zjazdy oraz podjazdy, Przejazdy „na dziko” przez las (przez naturalne przeszkody jak powalone drzewa), Kilkusetmetrową sekcję ogromnych głazów, Szybkie odcinki Cross Country wraz z przejazdem w głębokim piachu przez tor MX, Sekcję SuperEnduro oraz klasyczne odcinki Enduro.
Podsumowując – uczestnicy napotkają tutaj wszystkie najciekawsze elementy wyścigów off-roadowych, „crème de la crème” najbardziej wymagających dyscyplin motocyklowych!
Sobotę zaczniemy od PROLOGU (jedna pełna pętla na czas), a skończymy na wyścigu głównym, który przeprowadzony zostanie na zasadzie wyścigu Cross Country. W niedzielę zawodników czekać zaś będzie odwrócona pętla z dnia pierwszego. Tereny w Dąbrowie Górniczej cierpliwie czekają, aby zweryfikować umiejętności uczestników pierwszej, historycznej edycji zawodów HERO Challenge, a organizatorzy dopinają ostatnie guziki w organizacji wydarzenia.
Czas zatem zadać kilka pytań pomysłodawcy tego zamieszania, właścicielowi Agencji Sport UP – Tomaszowi Gagat.
– HERO Challenge to całkowicie nowy format zawodów. Zapowiadane połączenie najbardziej wymagających dyscyplin motocyklowych z pewnością da w kość niejednemu uczestnikowi. Które odcinki mogą według Ciebie wywołać największe zamieszanie?
– Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że podjazdy są krótkie, a sekcje głazów to tylko kilkaset metrów… Jednak łącząc ze sobą wszystkie techniczne i trudne elementy, dodając do tego prędkość, którą trzeba utrzymać na łatwiejszych odcinkach czy też wjazd w głęboki piach toru MX, możemy Was zapewnić – taka całość powtórzona kilka razy (kilka pętli) z pewnością całość da mocno w kość nawet najlepiej przygotowanym zawodnikom. Według mnie najtrudniejsze będą krótkie podjazdy w klasie Hobby, sekcja dużych głazów oraz tor piaskowy, na którym ciężko utrzymać prędkość. Nie wspominając już nawet o hopach na torze – myślę, że niewielu zawodników będzie je skakało. Na „deser” czeka wszystkich przejazd przez tor SuperEnduro.
– Jakie są największe różnice między trasami kategorii HOBBY oraz EXPERT i PRO?
– Klasa Expert i PRO ma jeden zdecydowanie trudniejszy podjazd, krótki – ale trzeba zrobić na nim kilka zygzaków / trawersowania /. Do tego czeka ich dwa razy dłuższa sekcja głazów. Pozostałe odcinki trasy są takie same.
– Czy zawodników czeka raczej szybka czy techniczna jazda?
– Połowa trasy będzie wymagająca technicznie, ale wolniejsza, druga połowa będzie łatwiejsza i szybsza, co pozwoli na „złapanie oddechu”.
Nasz film to helmetcam pełnej pętli zawodów HERO Challenge 2020 dla klasy Expert i PRO: