Pod lupę bierzemy nowy model butów Fox Instinct 2.0. Są one owocem współpracy FOX-a z czołowymi zawodnikami AMA SuperCross.
Dzięki niej udało się stworzyć but, który ma spełnić oczekiwania pod względem bezpieczeństwa, komfortu i precyzji. Przeszły najbardziej intensywne testy w historii firmy. Stworzono 6 różnych prototypów, zniszczono ponad sto par butów a wszystko po to, żeby przygotować obecny produkt końcowy.
Po założeniu FOX-ów na nogi miłe zaskoczenie, bo okazało się, że nie są zbyt ciężkie jak na buty tej klasy „na zawiasie”. Grube z przodu dobrze chronią piszczele, mają znakomite klamry i ruchome półokrągłe końcówki pasków i można je dokładnie dopasować. Gwarantują także maksymalną płynność ruchów i nie ograniczają zawodnika podczas jazdy. Mocowania pasków są gumowe, solidne i dobrze się układają do buta. Posiadają zawias w kostce, który trzyma stopę tak, by nie wykręciła się w bok – pozwala tylko na ruch góra/dół. Wnętrze zostało solidnie wykonane, jest miękkie i bardzo wygodne. Inżynierowie pomyśleli również o tym, że rider bardzo często zmienia biegi, dlatego powierzchnia lewego buta jest chropowata, co poprawia przyczepność. Plus to także brak blach na czubkach, które dają niewiele, za to potrafią się wyginać i rysują kapy silnika. Gumowe podeszwy są wymienne, niestety ich minus to płytkie wnęki od spodu i dlatego podczas jazdy w błocie, gdy glina zaczyna się przyklejać, but już się tak dobrze nie trzyma podnóżka. Konstruktorzy mogliby także trochę je pogrubić i wyprofilować, żeby stojący zawodnik mógł swobodniej wpinać do góry biegi. Pomimo tych drobnych mankamentów Foxy wszystkim gorąco polecam, bo jeżdżę w nich już dwa miesiące i jestem naprawdę zadowolony.
Dane techniczne:
– wkładka z pianki o dwóch gęstościach gwarantuje dobre czucie oraz chroni stawy eliminując wibracje przenoszone z motocykla
– wewnętrzna podeszwa wykonana z poliuretanu gwarantuje tłumienie drgań oraz znacznie zwiększa komfort
– stabilizator TPU wykonany z nowoczesnego tworzywa sztucznego zapewnia rewelacyjne osadzenie pięty oraz zabezpiecza stopę przed urazami
– podeszwa zewnętrzna wykonana ze specjalnej mieszaniny gumy DURATAC gwarantuje wysoką wytrzymałość oraz wysokie tłumienie drgań przenoszonych z motocykla, pojawiający się na podeszwie czerwony kolor oznacza jej zużycie i wtedy podeszwę można wymienić na nową
– technologia LOWRIDE pozwala motocykliście trzymać stopy niżej i pewniej na podnóżkach oraz zwiększa kontrolę nad motocyklem
– pływające klamry z innowacyjnym systemem zapinania gwarantują bezproblemową obsługę butów oraz eliminują problem powstawania niepożądanych ucisków nogi w czasie jazdy
– zawias z blokadą chroniący przed uszkodzeniem stawu skokowego
– wewnętrzny panel z DURATAC dla podwyższenia ochrony i kontroli nad motocyklem
– wykorzystana w podeszwie, osłonie zawiasu i na wewnętrznej części buta mieszanina gumy eliminuje możliwość oparzenia nogi o silnik lub układ wydechowy
Tekst i fot. Bartosz Dorosz