Po czterech latach pracy nad nowym motocyklem Beta 450 RX Motocross 2024 wchodzi do seryjnej produkcji. Projekt jest nowy od podstaw. Rama, silnik i wszystkie inne podzespoły gwarantują najwyższy poziom pod względem osiągów i lekkości.
Dźwigar ramy głównej jest szerszy, aby wytrzymać naprężenia powstające podczas powtarzających się lądowań, dzięki czemu jest znacznie sztywniejszy, ale wystarczająco elastyczny do pokonywania zakrętów. 450 RX został wyposażony w nową aluminiową tylną ramę pomocniczą, która zapewnia sztywność motocykla pomimo jego niewielkiej masy.
Ten nowy element jest doskonale zintegrowany z nową obudową filtra powietrza. Nowa obudowa filtra powietrza w połączeniu z nowym korpusem przepustnicy o średnicy 46 mm zapewnia optymalny przepływ powietrza, aby dotrzymać kroku wydajnościom nowego silnika. Widelec i amortyzator: Kayaba, (KYB) z rurami 48 mm z przodu i amortyzatorem tłokowym 50 mm z tyłu.
Obydwa komponenty mają pełną regulację kompresji, odbicia i napięcia wstępnego. Koła mają wymiary 21 cali z przodu i 19 cali z tyłu, są wyposażone w opony Maxxis 90/100-21 i 110/90-19, a układ hamulcowy to Nissin z pływającymi zaciskami i tarczą 260 mm z przodu oraz 240 mm z tyłu.
Silnik, również całkowicie nowy, został zaprojektowany specjalnie do motocrossu. Pięciobiegowa skrzynia biegów ma dedykowane przełożenia specyficzne dla MX. Sprzęgło jest typu membranowego i posiada trzy regulacje umożliwiające kierowcy uzyskanie idealnej równowagi pomiędzy przyczepnością a progresywnością. Silnik posiada rozrusznik elektryczny.
Model 450 RX posiada dwie specyficzne mapy silnika (mokra i sucha) oraz cztery poziomy kontroli trakcji (włączony/wyłączony/aktywny z twardą mapą/aktywny z miękką mapą), aby zarządzać mocą motocykla w każdych warunkach terenowych. Przycisk wyboru mapy i TC znajduje się na nakładce kierownicy.
inf. producenta