Całkiem nowa Beta wjeżdża na salony. 450 RX Motocross stał się faktem

Po czterech latach pracy nad nowym motocyklem Beta 450 RX Motocross 2024 wchodzi do seryjnej produkcji. Projekt jest nowy od podstaw. Rama, silnik i wszystkie inne podzespoły gwarantują najwyższy poziom pod względem osiągów i lekkości.

Dźwigar ramy głównej jest szerszy, aby wytrzymać naprężenia powstające podczas powtarzających się lądowań, dzięki czemu jest znacznie sztywniejszy, ale wystarczająco elastyczny do pokonywania zakrętów. 450 RX został wyposażony w nową aluminiową tylną ramę pomocniczą, która zapewnia sztywność motocykla pomimo jego niewielkiej masy.

Ten nowy element jest doskonale zintegrowany z nową obudową filtra powietrza. Nowa obudowa filtra powietrza w połączeniu z nowym korpusem przepustnicy o średnicy 46 mm zapewnia optymalny przepływ powietrza, aby dotrzymać kroku wydajnościom nowego silnika. Widelec i amortyzator: Kayaba, (KYB) z rurami 48 mm z przodu i amortyzatorem tłokowym 50 mm z tyłu.

Obydwa komponenty mają pełną regulację kompresji, odbicia i napięcia wstępnego. Koła mają wymiary 21 cali z przodu i 19 cali z tyłu, są wyposażone w opony Maxxis 90/100-21 i 110/90-19, a układ hamulcowy to Nissin z pływającymi zaciskami i tarczą 260 mm z przodu oraz 240 mm z tyłu.

Silnik, również całkowicie nowy, został zaprojektowany specjalnie do motocrossu. Pięciobiegowa skrzynia biegów ma dedykowane przełożenia specyficzne dla MX. Sprzęgło jest typu membranowego i posiada trzy regulacje umożliwiające kierowcy uzyskanie idealnej równowagi pomiędzy przyczepnością a progresywnością. Silnik posiada rozrusznik elektryczny.

Model 450 RX posiada dwie specyficzne mapy silnika (mokra i sucha) oraz cztery poziomy kontroli trakcji (włączony/wyłączony/aktywny z twardą mapą/aktywny z miękką mapą), aby zarządzać mocą motocykla w każdych warunkach terenowych. Przycisk wyboru mapy i TC znajduje się na nakładce kierownicy.

inf. producenta