Ducati zatrudniło czterokrotnego mistrza świata Enduro, Antoine Meo, aby stawić czoła wprowadzeniu na rynek swojego nowego, przeznaczonego do jazdy terenowej DesertX, średniej wagi motocykla Adventure, który zmierzy się z Tenere i KTM 890.
Włoski producent, który ma już w garażu kilka bardzo dobrych motocykli typu adventure, wskoczył teraz do najbardziej konkurencyjnego obszaru rynku motocyklowego. Czy Yamaha Tenere 700 i KTM 890 mają poczuć się zagrożone? Ducati połączył istniejące modele Multistrada i Scrambler Desert Sled z kultową stylistyką lat 80-tych, aby stworzyć coś wyjątkowego, przynajmniej w DesertX.
Najważniejsze informacje techniczne Ducati DesertX:
-chłodzony cieczą silnik Testastretta 11° Desmodromic o pojemności 937cm3
110 KM przy 9250 obr./min i 92 Nm przy 6500 obr./min w konfiguracji Euro5 (deklarowane)
-układ wydechowy dwa w jednym
-rurowa stalowa rama kratowa z dwustronnym wahaczem z odlewanego aluminium
-21-litrowy zbiornik paliwa
-bezdętkowe obręcze szprychowe z oponami Pirelli Scorpion Rally STR w rozmiarach 90/90-21 przód i 150/70 R18 tył
-w pełni regulowany przedni widelec KYB 46mm ze skokiem 230mm
-w pełni regulowany amortyzator KYB o skoku 220mm
-6 konfigurowalnych trybów jazdy (sportowy, turystyczny, miejski, enduro, rajdowy)
-4 tryby mocy na 3 poziomach
-Bosch ABS
-DTC 8 poziomów
-Ducati Wheelie Control
-sterowanie hamowaniem silnika
-5-calowe kolorowe oprzyrządowanie TFT
-Ducati światło hamowania
-Ducati Quick Shift Up & Down (DQS)
-tempomat Ducati
-pełny system oświetlenia LED