Całkiem retro, inspirowany latami 80. Taki jest najnowszy Ducati X-Desert

Ducati zatrudniło czterokrotnego mistrza świata Enduro, Antoine Meo, aby stawić czoła wprowadzeniu na rynek swojego nowego, przeznaczonego do jazdy terenowej DesertX, średniej wagi motocykla Adventure, który zmierzy się z Tenere i KTM 890.

Włoski producent, który ma już w garażu kilka bardzo dobrych motocykli typu adventure, wskoczył teraz do najbardziej konkurencyjnego obszaru rynku motocyklowego. Czy Yamaha Tenere 700 i KTM 890 mają poczuć się zagrożone? Ducati połączył istniejące modele Multistrada i Scrambler Desert Sled z kultową stylistyką lat 80-tych, aby stworzyć coś wyjątkowego, przynajmniej w DesertX.

Najważniejsze informacje techniczne Ducati DesertX:

-chłodzony cieczą silnik Testastretta 11° Desmodromic o pojemności 937cm3

110 KM przy 9250 obr./min i 92 Nm przy 6500 obr./min w konfiguracji Euro5 (deklarowane)

-układ wydechowy dwa w jednym

-rurowa stalowa rama kratowa z dwustronnym wahaczem z odlewanego aluminium

-21-litrowy zbiornik paliwa

-bezdętkowe obręcze szprychowe z oponami Pirelli Scorpion Rally STR w rozmiarach 90/90-21 przód i 150/70 R18 tył

-w pełni regulowany przedni widelec KYB 46mm ze skokiem 230mm

-w pełni regulowany amortyzator KYB o skoku 220mm

-6 konfigurowalnych trybów jazdy (sportowy, turystyczny, miejski, enduro, rajdowy)

-4 tryby mocy na 3 poziomach

-Bosch ABS

-DTC 8 poziomów

-Ducati Wheelie Control

-sterowanie hamowaniem silnika

-5-calowe kolorowe oprzyrządowanie TFT

-Ducati światło hamowania

-Ducati Quick Shift Up & Down (DQS)

-tempomat Ducati

-pełny system oświetlenia LED