Co powinieneś wiedzieć, aby dojechać do mety MŚ Hard Enduro

Już w ten weekend 350 zawodników z kilkudziesięciu krajów stanie na starcie dwudniowych Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro w Dąbrowie Górniczej. Uczestnicy wyścigu zmierzą się z wyjątkowym torem stanowiącym połączenie najcięższych elementów z najbardziej wymagających dyscyplin! HERO Challenge.

To wyzwanie zarówno dla zawodników uprawiających Hard Enduro, pasjonatów Cross Country jak i miłośników klasycznego Enduro. Zróżnicowana i wymagająca trasa wystawi na próbę nie tylko wszechstronne umiejętności czy kondycję zawodników, ale również to jak przygotowali się oni do wyścigu. O co więc należy zadbać przed dwudniową rywalizacją z najlepszymi zawodnikami świata, aby podczas wyścigu na tak zróżnicowanym terenie dać z siebie wszystko?

Jak przygotować motocykl?

Głównym elementem HARD podczas Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro – HERO Challenge będzie WYTRZYMAŁOŚĆ oraz umiejętność pokonywania technicznych sekcji kamieni i krótkich podjazdów, co w skrócie oznacza, że Twoja maszyna musi był w pełni sprawna i gotowa na wszystko! Pamiętaj o pełnym serwisie – zacznij od sprawdzenia hamulców, poprzez wymianę olejów w amortyzatorach, a na dokręcaniu śrubek kończąc.

Trasa zawodów będzie bardzo zróżnicowana, podstawą będzie więc dobranie odpowiednich opon. Aby zapewnić sobie optymalną trakcję rekomendujemy: opcja nr. 1 – bezpieczniejsza – nie ma możliwości przebicia opony, lecz efektem jest słabsza trakcja: Mousse + opona Supersoft Metzeler lub Pirelli, opcja nr. 2 – lepsza trakcja, lecz istnieje ryzyko przebicia opony (warto mieć zapasowe koło w tank poincie): system TUbliss + opona Soft Metzeler lub Pirelli, przód: polecamy oponę Michelin Enduro Medium. Jeśli w jeździe po dużych głazach nie czujesz się jak ryba w wodzie warto zabezpieczyć dyfuzor dwusuwa dodatkową ochroną. Płyta pod silnikiem to niezbędne wyposażenie. Paliwo – zabierz ze sobą optymalną ilość, która pozwoli Ci na przejechanie pełnych dwóch dni zawodów. Pamiętaj, aby po prologu uzupełnić brakujące paliwo w baku oraz pozostawić kanister z paliwem (podpisany nazwiskiem lub numerem startowym) w punkcie tankowania, który umiejscowiony będzie blisko startu. Paliwo należy tankować na matach środowiskowych. Pamiętaj, że na miejscu znajdować się będzie strzeżony park maszyn, w którym bez żadnych obaw możesz pozostawić na noc swój motocykl.

Co spakować na zawody?

W niedzielę czeka Cię kilka godzin męczącej jazdy w ciężkim terenie, a w tym roku warunki atmosferyczne bywają wyjątkowo zmienne i zaskakują nas praktycznie każdego dnia. Podstawa to plecak lub saszetka z systemem hydratacyjnym – przed Tobą co najmniej 2 godziny jazdy, dlatego należałoby mieć ze sobą minimum 2 litry wody. Dodatkowym atutem będzie płyn w postaci napoju hipotonicznego lub izotonik. Pamiętaj także o żelach energetycznych, które pomogą Ci wytrzymać dłuższy dystans i szybkie tempo jazdy. Endurosnacki od NUTREND to absolutny must have w plecaku każdego uczestnika! W okolicy paddocku znajdować się będzie również namiot z gastronomią oraz napojami czynny od samego rana.

Warto również zabrać ze sobą: podstawowe narzędzia, które w razie drobnego defektu motocykla pozwolą Ci szybko go naprawić oraz niezastąpione trytytki. zrywki na gogle, które powinieneś założyć przed jazdą zawsze lepiej mieć czyste pole widzenia przez dłuższy czas. chusteczki do wytarcia gogli – bardzo ważne w przypadku brzydkiej pogody zapasowe rękawiczki, czyli kolejny istotny element w sytuacji, gdy pogoda nie rozpieszcza. Trzymanie kierownicy ubłoconymi, bądź mokrymi rękawiczkami nie należy do najłatwiejszych, lepiej zatrzymać się i zmienić je na suche lub mieć zapasowe w punkcie tankowania, zapasowe gogle – jeśli masz możliwość, aby ktoś na trasie w razie „W” miał dla Ciebie zapasowe gogle to warto o to zadbać. Mogą Ci one dużo pomóc w razie brzydkiej pogody lub bardzo ciepłego i słonecznego dnia /mokre lub parujące gogle wymieniasz na suche/, zapasowa klamka sprzęgła i przedniego hamulca – w przypadku, gdy nie używasz tzw. „klamek niełamiących się”.

Poza odpowiednim ogumieniem oraz zaopatrzeniem plecaka warto również zabrać ze sobą szczyptę dobrego humor oraz zapas zasad fair play, o których przestrzeganiu prosimy pamiętać w trakcie całych zawodów.

fot. RedBull