Mimo że jest dopiero marzec 2021 Honda zdecydowała się zaprezentować nową linię CRF450 aż w sześciu wersjach. Jak poinformował producent, nie w każdym kraju będzie można nabyć wszystkie modele, ale o tym co i gdzie Honda ma jeszcze poinformować.
Na pewno całą szóstkę zobaczą Amerykanie, bo to w USA 450-tka święci dzisiaj prawdziwe triumfy dzięki sukcesom Kena Roczena (Team Honda HRC). Poza „eRką” mamy jeszcze CRF450RWE oferującą zaawansowane funkcje dla najbardziej wymagających klientów, CRF450X przeznaczoną na wyścigi terenowe na zamkniętym torze, a wersja z literkami XR na imprezy typu Baja. CRF450RL zagwarantuje wygodne poruszanie się po drogach gruntowych i asfalcie, wreszcie CRF450R-S, świetna opcja dla tych, dla których cena stanowi najwyższą wartość.
CRF450R
Honda CRF450R nadal jest wzorcowym motocyklem dedykowanym motocrossowi. W 2022 roku legendarna maszyna otrzyma zaktualizowany ECU w celu poprawy właściwości jezdnych, szczególnie w niższych zakresach obrotów. Motywem przewodnim tego modelu jest „ostre jak brzytwa pokonywanie zakrętów”.
CRF450RWE
Dla tych, którzy wymagają absolutnie najlepszych osiągów motocrossowych powstał CRF450RWE Premium („Works Edition”). Jest oparty na CRF450R, ale z długą listą ulepszeń.
CRF450RX
CRF450RX doskonale nadaje się do zawodów terenowych na zamkniętym torze (18-calowe tylne koło, aluminiowa stopka boczna, powiększony zbiornik paliwa).
CRF450X
CRF450X w listopadzie ubiegłego roku przyniósł Hondzie 30 zwycięstwo w kultowym Baja 1000 potwierdzając, że jest to najlepsza broń do wyścigów pustynnych. Ale nie tylko, bo świetnie nadaje się na off roadowe szlaki, wyposażony w podpórkę boczną, 18-calowe tylne koło, reflektor, uszczelniony łańcuch i sześciobiegową skrzynię biegów.
CRF450RL
Motocykle dual-sport są bardzo popularne wśród miłośników softowego offroadu. CRF450RL oparty na legendarnej platformie CRF Performance ma silnik Unicam® o pojemności 449 cm3, podwójną aluminiową ramę i wysokiej jakości zawieszenie o dużym skoku, dzięki czemu jest znakomitym pojazdem terenowym. Jednocześnie jest zaskakująco płynny i wygodny na asfalcie dzięki cichemu tłumikowi, wahaczowi z wtryskiem uretanu tłumiącym wibracje i sześciobiegowej skrzyni biegów o szerokim przełożeniu.
CRF450R-S
Podczas gdy wielu motocyklistów domaga się najnowszych technologii, spora liczba klientów uważa cenę za najwyższy priorytet. Aby zadowolić i jednych i drugich powstał CRF450R-S wyposażony w system Honda Selectable Torque Control (HSTC), który ma za zadanie zminimalizowanie poślizgu tylnego koła (a więc strat napędu i maksymalnej trakcji) aby utrzymać moc silnika Unicam.