KTM idzie za ciosem i zapowiada nowy model Freeride E-XC 2018. W motocyklu wiele zmian, przede wszystkim akumulator o przedłużonej żywotności (gwarantuje jazdę przez 90 minut).
Ulepszone zostało podwozie i zawieszenie (nowe widelce WP Xplor 43, amortyzatory WP PDS), żwawszy silnik (zamiast 16kW teraz jest 18kW. Freeride 2018 waży 111kg i ma obniżone siedzisko do 900mm. Zachowano w motocyklu trzy tryby: ekonomiczny, enduro i cross. Nadal bardzo proste jest serwisowanie, olej (silnik/przekładnia) wymieniamy co 50 motogodzin.
Co do akumulatora… KTM zapewnia, że po 700 cyklach ładowania zachowa ok. 70% swojej pojemności początkowej. Nowy E-XC wykorzystuje również odzyskiwanie energii, np. podczas hamowania ładuje małe ilości energii do akumulatora. Freeride jest dedykowany przede wszystkim młodym, początkującym jeźdźcom. Cena jeszcze nieznana.
fot. KTM