Głos maja czerwoni

Honda zaprezentowała oficjalnie swoją ofertę na rok 2019. Znalazły się w niej nie tylko znane już modele po kolejnym liftingu, ale także dwa nowe modele z rodziny CRF.

CRF450R to sztandarowy produkt technologiczny tej serii oraz wersja cross&enduro CRF450RX z silnikiem o większym momencie obrotowym i większej mocy. Na pewno zainteresowanie wzbudzą także dwa modele rozszerzające off roadową oferte Hondy: CRF250RX i wersję enduro CRF450L ze wzmocnioną ramą, elastycznym silnikiem znakomicie spisującym się nawet przy niskich obrotach. „Elka” przeznaczona jest do jazdy nie tylko w terenie, ale także na drogach publicznych.

CRF450R

Z kolei CRF450R 2019 to typowa crossówka z bardzo wydajnym silnikiem (+2,5KM, +2Nm), ulepszonym zawieszeniem, hamulcami wyposażonymi w nowy przedni zacisk, czteropozycyjną kierownicą Renthal. Lepszą wydajność silnika osiąga dzięki nowemu kształtowi komory spalania. Poprawiono ramę i wahacz, aby zoptymalizować sztywność i zredukować wagę, system hamowania został zmodernizowano za pomocą lekkiego zacisku przedniego hamulca z dużymi tłokami. Wprowadzona w 2018 roku na rynek CRF250R dzięki istotnym uwagom riderów z GEICO Honda i TiLube Honda wielokrotnie wygrywały w zawodach AMA Supercross i Arenacross, została poważnie zmodyfikowana. Zwiększona wydajność silnika w zakresie niskich i średnich obrotów poprawia efektywność wychodzenia z zakrętu.

CRF250R

Silnik Double Overhead Cam ma nowe profile krzywek, wlotu i wydechu, krótszą o 50mm rurę wydechową i o 2mm korpus przepustnicy. Jeźdźcy mogą wybierać spośród trzech trybów pracy silnika, aby uzyskać idealną wydajność w zależności od warunków. CRF450RWE także oferuje szereg ulepszeń… Zastosowano w niej specjalnie zaprojektowaną głowicę cylindrów z ręcznie polerowanymi portami, tytanowym tłumikiem Yoshimura i specjalnymi ustawieniami ECU. Nowy model oferuje zwiększony moment obrotowy w zakresie niskich i średnich obrotów.

fot. Honda