Goło ale wesoło, czyli jedziemy na FIM Mistrzostwa Świata Enduro Vintage Trophy

FIM Enduro Vintage Trophy 2024, jedno z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń w świecie klasycznych motocykli, rozpocznie się 7 września w malowniczym miasteczku Camerino we Włoszech.

Mimo że FIM Enduro Vintage Trophy od kilku lat znajduje się w kalendarzu FIM, Polski Związek Motorowy nie przeznaczył na tegoroczną imprezę żadnych środków finansowych dla naszych zawodników twierdząc, że „kasa pusta”. W efekcie cała REPREZENTACJA musiała samodzielnie pokryć koszty uczestnictwa w zawodach, wyprodukować koszule zawodnicze etc. Pomimo tych przeciwności, nasi zawodnicy są pełni determinacji i zapału, aby godnie reprezentować Polskę na międzynarodowej scenie.

Co to jest FIM Enduro Vintage Trophy?

FIM Enduro Vintage Trophy to międzynarodowa impreza motocyklowa organizowana przez Fédération Internationale de Motocyclisme (FIM). Zawody te celebrują pasję do klasycznych motocykli enduro, a także ducha przygody i współzawodnictwa, który towarzyszył pierwotnym wyścigom enduro. Motocykle, które biorą udział w zawodach, muszą spełniać wymagania dotyczące wieku oraz klasyfikacji technicznej co oznacza, że wszystkie maszyny są zabytkowe i pochodzą z wcześniejszych dekad.

Reprezentacja Polski

W tegorocznych zawodach nasz kraj reprezentować będzie drużyna, złożona z doświadczonych zawodników, którzy rywalizować będą w różnych klasach. W kategorii Classic wystąpią: Ryszard Augustyn na KTM 340 z 1975 roku, Wojtek Rencz na KTM 350 z 1981 roku, Robert Więckowski na KTM 259 z 1978 roku. W kategorii Silver Vase zobaczymy: Mariana Augustyna na Husqvarnie 250 z 1983 roku, Macieja Gąsienicę-Ciaptaka na Bultaco 350 z 1975 roku, Sebastiana Baklarza na KTM 250 z 1977 roku. Indywidualnie w zawodach wystartuje również Michał Korpas na Hondzie 125 z 1991 roku.

Główne klasy

Classic 75: Motocykle wyprodukowane przed 1975 rokiem, z pojemnością silnika do 250 cm³, Classic 76: Motocykle wyprodukowane między 1976 a 1979 rokiem, z pojemnością silnika do 250 cm³, Classic 79: Motocykle wyprodukowane między 1980 a 1986 rokiem, z pojemnością silnika do 250 cm³, EVO: Motocykle wyprodukowane między 1987 a 1991 rokiem, bez względu na pojemność silnika, Super Evo: Motocykle wyprodukowane między 1992 a 1996 rokiem, bez względu na pojemność silnika.

Zasady rywalizacji

Każdy motocykl musi spełniać surowe wymagania techniczne, określone przez organizatorów. Obejmuje to m.in. oryginalność części, dostosowanie do specyfiki wyścigu enduro oraz odpowiednie przygotowanie techniczne, takie jak zawieszenie i ogumienie odpowiednie do terenowej jazdy.

W przyszłym roku impreza w Polsce!

Warto również zaznaczyć, że już za rok, FIM Enduro Vintage Trophy odbędzie się w Polsce. To ogromne wyróżnienie i świetna okazja, aby pokazać naszą gościnność oraz pasję do klasycznych motocykli. Już teraz zachęcamy wszystkich do kibicowania naszym zawodnikom w Camerino i do uczestnictwa w przyszłorocznej edycji, która odbędzie się na rodzimym gruncie.

fot. Future Media, FIM, BIKE Exif