Kacper Baklarz marzy o powrocie do łask klasycznego Enduro

Zacznijmy od podsumowania minionego sezonu.

Mogę go uznać za „poprawny”, nie przydarzyła mi się żadna duża „wtopa”, był mały kryzys w trakcie sezonu, jednak jakoś sobie z nim poradzić i zdobyć tytuł Wice Mistrza polski, zająć 5. miejsce w klasie w Mistrzostwach Europy i co najważniejsze ukończyć z dość dobrym rezultatem moją pierwszą Sześciodniówkę.

Które zawody utkwiły Ci szczególnie w pamięci?

Zdecydowanie Sześciodniówka. Było to spełnienie marzenia z dzieciństwa, wspaniała lekcja oraz doświadczenie, którego nigdy nie zapomnę.

Czy masz jakiś słaby punkt?

Jako zawodnik enduro myślę, że jestem dość uniwersalnym riderem, najbardziej muszę skupić się na mojej prędkości, ponieważ na bardzo szybkich próbach ISDE czułem się dużo słabiej niż na MP.

Co byś zmienił w regulaminach zawodów w Polsce?

Powrót do klasycznego Enduro zdecydowanie pomógłby nam osiągać lepsze wyniki. Dobrze byłoby zwiększyć liczbę pokonywanych kilometrów oraz dodać park zamknięty. Niestety pozwolenia na wjazdy do lasu są dość ciężkie do uzyskania, co uniemożliwia wydłużenie tras.

Jak zamierzasz przepracować zimę?

Przygotowuje się intensywnie do startów w halowej serii Super Enduro, dlatego na brak kontaktu z motocyklem nie narzekam. Dodatkowo siłownia oraz rower.

Na jakim sprzęcie wystartowałeś w 2021?

W pierwszej połowie sezonu jechałem na GasGas 350 4t. Motocykl bardzo fajny, jednak nie mogłem się w niego „wjeździć”, a moje ściganie nie wyglądało tak jak bym chciał. Na ISDE zadebiutowałem na 250 2t, na którym czuję się bardzo dobrze. Zmieniony moduł oraz zawór wydechowy w połączeniu z zawieszeniem od Szczepański Suspension zdecydowanie robi robotę. Dodatkowo osłony od ryCarbon oraz oleje od Zibi Dystrybucja zapewniały bezpieczeństwo wewnątrz i na zewnątrz.

Czy moto spełniło Twoje oczekiwania, czy może zamierzasz przesiąść się na sprzęt innej marki lub innej pojemności.

Motocykl na 99% pozostanie marką związaną z KTM. Pojemność pozostanie 250 2t. To najlepszy wybór na ten moment.

Kto sponsorował Cię w tym roku i czy jest szansa, aby w nowym sezonie pojawili się nowi sponsorzy?

Firmy które wspierały mnie w tym sezonie to: AR moto ,Maxxis Polska, Leatt Protectives Polska, Karguii, Szczepański Suspension, OLEK MOTOCYKLE, ZIBI Dystrybucja, Motocykle Lublin, Rehabilitacja Chudzińscy, motookleina.pl, oc1, ryCarbon, GNmotors Gnmotosport, MM Południe, Furgon dla Ciebie, barnat ubezpieczenia oraz Poland Enduro Team M.Wróbel. W przyszłym sezonie do grona moich sponsorów dołączy Enduro Krzeszowice. Mam nadzieję, że uda się porozumieć również z innymi nowymi firmami, które chciałyby mnie wesprzeć w dalszym rozwoju.

Czy masz w planach starty poza granicami kraju?

Tak, chciałbym wystartować w całym cyklu Mistrzostw Świata Super Enduro, Mistrzostw Europy oraz ISDE we Francji.

Jak oceniasz poziom dyscypliny w której się ścigasz, jest progres czy regres?

Myślę, że poziom poszedł do góry, jest coraz więcej zawodników, którzy ścigają się o Top 3 w „generalce” oraz startują na Mistrzostwach Europy.

Jaka powinna być rola PZM w rozwoju motorsportu?

Uważam, że powinni wspierać najlepszych zawodników oraz pomagać młodym, którzy za parę lat będą stanowić czołówkę kraju oraz walczyć w ME oraz MŚ. Aktualnie idzie to w tę właśnie stronę, co bardzo cieszy i motywuje do ciągłej pracy.

fot. archiwum Kacper Baklarz