Przez kilka lat grał w hokeja w drużynie Podhala Nowy Targ, ale odkryta pasja i miłość do dwóch kółek sprawiła, że Kacper zjechał z lodowiska, by zacząć ogarniać offroadowe trasy.
Co uważasz za swój największy sukces, a co za porażkę w sezonie 2022?
Sukcesem był wyścig Red Bull Erzberg Rodeo i dostanie się do finału w Red Bull Abestone. Za porażkę nie ukończenie drugiego dnia na Xross Challenge.
Które zawody wspominasz szczególnie i dlaczego?
Zdecydowanie Erzberg, bo bardzo dobrze się tam czułem. Miałem dobre tempo i popełniłem mało błędów.
Na jakim moto startowałeś i jak oceniasz swój sprzęt?
W sezonie 22 startowałem na motocyklu marki Gas Gas EC 300, który z sezonu na sezon jest lepiej przygotowany.
Teraz czas na MŚ SE 2023. Jak wyglądały Twoje przygotowania do startu w Krakowie?
Tak, wystartuję w super enduro w Krakowie, jest też plan, żeby pojechać wszystkie pozostałe rundy. Treningi super enduro w Polsce to nie jest łatwa sprawa, na szczęście w tym roku mam możliwość trenowania u kolegi, gdzie spędziłem bardzo dużo czasu. A trenera nie mam i nigdy nie miałem.
Co jest Twoją najmocniejszą stroną podczas ścigania?
Myślę, że moim atutem jest wytrzymałość.
Kto przygotowuje Twoje moto do startu w Krakowie?
Motocykl pod super enduro jest całkiem inaczej ustawiony niż na hard enduro i pod zawody przygotowuję go sam.
Organizator niedawno zaprezentował trasę tegorocznej rundy. Twoja opinia?
Trasę w Krakowie oceniam na szybką a trudność na pewno sprawi tempo wyścigu. W tym roku jednak jestem lepiej przygotowany i wynik też będzie lepszy.
Kto Cię wspiera?
Za starty płacę sam, ale dzięki pomocy takich firm jak Cubamoto, Leatt, vmaxoto, drogosz_suspension, corestickers, fresco_exhausts, marchald_filters jest na pewno dużo prościej.
fot. X-cross