Karol Kędzierski. Carlos zmonopolizował klasę Mastersów w sezonie 2021

To był emocjonujący i zacięty sezon, udało mi się zdobyć Puchar Polski i tytuł Mistrza Polski.

Które zawody utkwiły Ci szczególnie w pamięci?

Zdecydowanie ostatnia runda Pucharu Polski w Kowali, a w szczególności drugi wyścig, który rozstrzygał o tym, który z nas (Maciek Zdunek czy ja) zdobędzie puchar.

Co byś zmienił w swoich treningach, aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki?

Myślę, że nie ma co zmieniać, przygotowania są dobre, trzeba się tylko starać, żeby nie zabrakło chęci, dawać z siebie 100% i wkładać w to całe swoje serce.

Nad jakim elementem jazdy musisz szczególnie popracować?

Myślę, że nad utrzymywaniem dobrego tempa od samego początku wyścigu.

Co byś zmienił w regulaminach zawodów w Polsce?

Jeśli chodzi o regulamin mistrzostw Polski w motocrossie to wydaje mi się, że jest całkiem dobry i ewentualnie w przyszłych latach można by go bardziej dopasować do regulaminów światowych. Natomiast zdecydowanie wprowadziłbym limit zawodników z zagranicy dla jednego klubu np. maksimum trzech.

A co w swojej pracy powinni zmienić i na co zwrócić szczególna uwagę organizatorzy imprez?

Duży nacisk stawiam na przygotowanie torów, które i tak w ostatnich latach mocno się poprawiły. Zawsze stawiałem na to, żeby tory były trudne technicznie, ale w żadnym wypadku żeby nie były niebezpieczne. Dla przykładu tory robią się trudne technicznie, gdy są dobrze przygotowane (zbronowane), wtedy powstaje dużo kolein w zakrętach. No i oczywiście jestem przeciwnikiem polewania pierwszego zakrętu.

W jaki sposób zamierzasz przepracować zimę?

Na pewno będę przygotowywał się typowo kondycyjnie, ale nie zapomnę również o jeździe na motocyklu. Jeśli COVID nie popsuje planów, to chciałbym się wybrać na zagraniczne treningi motocyklowe.

Na jakim sprzęcie wystartowałeś?

Na początku sezonu jechałem motocyklem YAMAHA YZ250F, jednak szybko zorientowałem się, że bardziej konkurencyjnym motocyklem będzie YAMAHA YZ450F, na której ścigałem się już do końca sezonu.

Kto sponsorował Cię w tym roku i czy jest szansa, aby w nowym sezonie pojawili się nowi sponsorzy?

W tym roku w wspierali mnie: Yamaha Motor, MXLipno, JG Sport, Shoei Polska, Dunlop Moto, Motor-Land, OC1 Cleaner. Wraz z moim zespołem jestem otwarty na wszelkie nowe propozycje sponsorskie.

Czy masz w planach starty poza granicami kraju?

Już się w swoim życiu najeździłem na zagraniczne zawody. Wystarczy. Jeśli chodzi o kontakty z dobrymi/szybkimi zawodnikami z zagranicy, to podnosi to poziom rywalizacji i umiejętności, ale na dłuższą metę uważam, że będzie to demotywujące i sprawi, że trudniej będzie pozyskać sponsorów dla polskich zawodników, którzy plasują się za lepszymi kolegami z zagranicy.

Jak oceniasz poziom dyscypliny, w której się ścigasz, jest progres czy regres?

Jeśli chodzi o poziom rywalizacji to ciągle się podnosi.

Jaka powinna być rola PZM w rozwoju motorsportu?

Chyba każdy z nas by chciał, żeby PZM nas wspierał jakkolwiek to zabrzmi.

fot. Nuka Nuka