Kryzys w KTM: redukcja zatrudnienia, ograniczenie produkcji, przeprowadzka do Azji…

KTM stoi obecnie przed poważnymi wyzwaniami gospodarczymi. Na bieżący rok prognozowany jest spadek sprzedaży o 10 do 15%, któremu towarzyszyć będzie jeszcze większy spadek zysków. Oczekuje się znacznych strat finansowych zarówno w branży motocyklowej, jak i rowerowej.

Aby zrekompensować spadek sprzedaży w sektorze motocykli, firma planuje znaczne obniżki kosztów. Pomimo trudnej sytuacji rynkowej KTM dąży do uzyskania zrównoważonego lub lekko dodatniego wyniku operacyjnego. Popyt w USA i Europie gwałtownie spadł, co wynika między innymi z wysokich stóp procentowych w Ameryce Płn., oraz niestabilnej sytuacji na rynku w Europie. Ze względu na zwiększone koszty produkcji w Europie wielkość produkcji w Mattighofen ma zostać znacznie zmniejszona.

Strategiczna współpraca z Azją

Aby stawić czoła wyzwaniom gospodarczym, intensyfikuje się współpracę z Bajaj Auto w Indiach i CF Moto w Chinach. Partnerstwa te mają na celu wykorzystanie korzystnych warunków gospodarczych w tych regionach i zapewnienie konkurencyjności. Przeniesienie działalności produkcyjnej i rozwojowej do Azji ma pomóc w obniżeniu kosztów i poprawie rentowności.

Cięcia personelu i zmiany lokalizacji

Wraz ze wzrostem sprzedaży w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba pracowników motocyklowej spółki zależnej KTM AG wzrosła ponad dwukrotnie. Jednak w obliczu zmienionych warunków rynkowych i lokalizacyjnych konieczna jest obecnie redukcja personelu. W marcu dyrektor finansowy Viktor Sigl potwierdził planowaną redukcję 300 stanowisk produkcyjnych i 120 stanowisk pracy w KTM Forschungs- und Entwicklung GmbH, która zatrudnia łącznie 850 osób.

Perspektywy na przyszłość

Redukcja zatrudnienia wynika z przeniesienia działalności produkcyjnej i rozwojowej do Azji, zwłaszcza do Indii i Chin. Działania te są bolesne, ale konieczne, aby zapewnić firmie konkurencyjność i utrzymać ją w dłuższej perspektywie. Czas pokaże, jak te strategiczne dostosowania wpłyną na przyszły rozwój KTM. Czy ten rozwój ma wpływ na sport? Uważamy, że nie bez powodu spodziewamy się zasadniczych zmian w strukturach zespołu MXGP na sezon 2025

inf.prasowa/mxnews