Koniec czekania, największy hit sezonu, KTM 790 ADVENTURE i KTM 790 ADVENTURE R już u dealerów.
Teraz pozostaje jedynie podjęcie trudnej decyzji, która wersja. Już ta podstawowa ma sporo do zaoferowania. Dwucylindrowa, rzędowa jednostka napędowa z modelu 790 Duke straciła około 10 KM na rzecz delikatniejszego oddawania mocy i bardziej turystycznej charakterystyki. Motocykl z paliwem waży ok. 203kg, 20-litrowy zbiornik powinien zagwarantować pokonanie około 450 km. Mega zasięg! Moto zostało osadzone na kołach w offroadowych rozmiarach 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu.
Zawieszenie marki WP z podstawową regulacją oferuje skok na 200 mm z przodu i 200 mm z tyłu. 790-tkę wyposażono w kontrolę trakcji opartą o IMU, Cornering ABS z możliwością wyłączenia, trzy tryby jazdy i LED-owe oświetlenie. Całość obsługiwana dzięki 5-calowemu wyświetlaczowi TFT w kokpicie, który można sparować z telefonem. Adventure jest przystosowany do jazdy ulicznej, ma duże lusterka wsteczne, większą owiewkę, niższa kanapa. Natomiast wersja „R” różni się przede wszystkim przeznaczeniem. Dlatego konstruktorzy dedykują ten motocykl wszystkim tym, którym off roadowy hardcore nie jest obcy. Na straży ich bezpieczeństwa stoi wyczynowe zawieszenie WP XPLOR o skoku 240 mm przód / tył i pełnej regulacji, amortyzator PDS, wysoko zawieszony błotnik i niska szyba, dodatkowy tryb jazdy RALLY oraz możliwość ustawienia ABS w tryb offroadowy. Obydwa modele są do opanowania również przez mniej wprawnych jeźdźców.
Powstały w oparciu o ogromne, wieloletnie doświadczenie ekipy z Mattighofen zdobyte na rajdach Dakar. Zatem jeśli szukasz lekkiego motocykla turystycznego o znakomitych osiągach i niezawodnej konstrukcji to KTM 790 ADVENTURE jest dla Ciebie. Zwarta konstrukcja świetnie sprawdza się na asfalcie, a gdy zjedziesz na bezdroża, także nie zawiedzie. Ten motocykl to idealna odpowiedź na potrzeby wszystkich głodnych podróży bikerów, którzy od sprzętu oczekują osiągów, doskonałego prowadzenia i niezawodności na każdym kilometrze ekspedycji!