W sezonie 2022 udało się wystartować tylko w Polsce ale kalendarz startów był naprawdę napięty. Startowałem w zawodach z cyklu Mistrzostw Polski PZM w Cross Country, Enduro, oraz treningowo w zawodach strefowych.
Najlepiej poszło mi w Mistrzostwach Okręgu Łódzkiego Cross Country i Mistrzostwach Okręgu Warszawskiego Cross Country. W obu seriach wywalczyłem tytuł Mistrza w klasie Junior. W Mistrzostwa Okręgu Warszawskiego w Enduro Sprint zdobyłem tytuł V-ce Mistrza w klasie Junior. Niedosyt pozostawiły Mistrzostwa Polski w Enduro i Cross Country. W obu seriach wywalczyłem 4 miejsce. Własnie w tych zawodach kilkukrotnie zmagałem się z awariami sprzętu oraz odniesionymi kontuzjami. Taki jest jednak motorsport, nie ma co jednak narzekać tylko brać się do pracy i powalczyć w sezonie 2023!
Jaki jest plan zimowych treningów i przygotowań do sezonu?
Tradycyjnie budowanie bazy do ścigania się na motocyklu, głównie treningi na sali, oczywiście o ile aura pozwala to trening na motocyklu.
Gdzie będziesz startował w sezonie 2023?
Moim celem są starty w serii Mistrzostw Polski Enduro i Cross Country. Niestety duże koszty nie pozwolą mi na starty w Mistrzostwach Czech Enduro CAMS. Jeżeli chodzi o Mistrzostwa Europy Enduro, to niestety wiek (brak prawa jazdy) nie pozwala mi na start od początku w tym cyklu. Dodatkowo regulamin wymaga aby zawodnicy w klasie YOUTH startowali na motocyklach dwusuwowych o pojemności do 125 cm.
Trenujesz sam czy w grupie?
Trenuje praktycznie sam, czasami uczestniczę w klubowych treningach mojego klubu KTM NOVI Korona.
Na jakim motocyklu pojedziesz w nowym sezonie?
Będę startował motocyklem KTM EXC-F 250.
Czy masz jakieś wsparcie sponsorskie na sezon 2023?
Koszty startów sa bardzo wysokie i zwiększają się wraz ze wzrostem poziomu mojej jazdy. Taka jest prawda, że pokonując setki tysięcy kilometrów na i z zawodów oraz przygotowując motocykl do startów są to znaczące sumy. Tym bardziej dziękuję, tym którzy trzymają za mnie kciuki oraz mnie wspierają. Moje starty i przygotowania do sezonu wspierają głównie rodzice oraz prywatne osoby związane z team’em Ciosek Racing. Mogę liczyć na pomoc zaprzyjaźnionych firm: ENDURO.CO, „Bryki z Ameryki”, Druk24h.pl, Bros Racing (Bracia Kędzierscy) oraz Szczepański Suspension. Dziękuję też klubowi KTM NOVI Korona i DUUST Racing.
tekst i zdjęcia: Rafał Galiński