Na celowniku endurowa crossówka CRF 450RX 2019

Nowy model Hondy wzbudza ogromne zainteresowanie, bowiem Japończycy tym razem zaoferowali klientom… endurową crossówkę.

Moto znakomicie nadaje się na upalanie w terenie, ale także do szybkiej jazdy po torze motocrossowym. Całkowicie nowy silnik CRF450RX bazuje na crossówce CRF450R, ma jednak większą moc, nową głowicę cylindra, sześciostopniową skrzynię biegów o szerokim przełożeniu, dedykowane ustawienie ECU i osłonę skrzyni.

Silnik jest bardzo przyjazny dzięki liniowemu dostarczaniu mocy, a moto łatwe do opanowana w ciasnych zakrętach i podczas pokonywania przeszkód. Znakomicie radzi sobie także na stromych podjazdach. Nawet po odcięciu jednostka natychmiast podejmuje pracę. Moc maksymalna zwiększona o 1,8 kW przy 9500 obr./min zapewnia większe możliwości w górnych zakresach obrotów, a 2 Nm więcej momentu obrotowego przy 7500 obr./min pozwala na pewniejszą jazdę przy niskich i średnich obrotach. Model CRF450RX został zaprojektowany do ścigania się na wszelkiego rodzaju nawierzchniach. Motocyklista może więc dostosować właściwości silnika do panujących warunków. W tym celu wystarczy użyć jednego z 3 ustawień przycisku wyboru trybu pracy silnika.

Tryb 1 zapewnia zrównoważoną moc i moment obrotowy odpowiednie w przypadku większości panujących warunków. Tryb 2 wygładza krzywą mocy i momentu obrotowego, zapewniając lepszą przyczepność koła tylnego na śliskich lub błotnistych nawierzchniach, a Tryb 3 włącza agresywną mapę przydatną podczas jazdy po głębokim piasku. Tryby 2 i 3 można dodatkowo dostosować za pomocą istniejących narzędzi konfiguracyjnych HRC do mapowania sprzętu i oprogramowania. CRF450RX wykorzystuje ten sam widelec sprężynowy Showa co CRF450R, ale każdy element można ustawiać w zależności od specyfiki terenu. Widelec przy mocniejszych uderzeniach jest progresywny i dobrze się trzyma, jest przewidywalny w najtrudniejszym terenie.

Motocykl oferowany jest z charakterystycznym dla enduro wyposażeniem, takim jak większy zbiornik paliwa, 18-calowe tylne koło czy boczna stopka. Model wyposażony został też w trzy poziomowy system kontroli startu HRC, który zapewnia najlepszy start w każdych warunkach.

fot. Honda