Najwięcej motocykli przywiezionych do Polski to crossówki. Raport clicktrans.pl

Raport serwisu Clicktrans.pl to analiza dotycząca transportu motocykli, ich typów i modeli oraz cen przewozu. Za nimi znalazły się ścigacze, następnie choppery i motocykle turystyczne.
Od lat w czołówce krajów, z których Polacy sprowadzają motocykle, są Niemcy (49%) i Wielka Brytania (9,6%). Jednak w tym roku nastąpił spory spadek udziału Wielkiej Brytanii w zleceniach transportu motocykli do Polski – o ponad 13 p.p. Przyczyną są najprawdopodobniej wciąż dynamicznie zmieniające się procedury na granicy związane z Brexitem.

Co ciekawe, Wielką Brytanię dogoniła Francja – jej udział w zleceniach transportu motocykli do Polski wzrósł w stosunku do ubiegłego roku o prawie 3 p.p. Warto dodać, że udział Niemiec i Wielkiej Brytanii w zleceniach transportu motocykli od lat stanowił 60-70% i dopiero w 2021 roku odnotowaliśmy tak duży spadek udziału Wielkiej Brytanii.
W 2021 roku średnia cena transportu motocykla na terenie Polski wynosiła 345 zł, o blisko 4% więcej niż rok wcześniej. Natomiast średnia cena sprowadzenia motocykla do Polski z zagranicy wyniosła w roku 2021 710 zł, o 3,5% więcej niż w 2020 roku. Średnia cena przewozu motocykla z Polski za granicę wyniosła w 2021 roku 868 zł – o ponad 13% więcej niż rok wcześniej.

Na wszystkich najpopularniejszych trasach nastąpił wzrost cen w stosunku do roku 2020. Największy wzrost odnotowaliśmy na trasie Wielka Brytania – Polska (o 342 zł). Najtańsze było sprowadzanie motocykla z Niemiec – średnia cena wynosiła 599 zł.
Yamaha, Honda oraz Suzuki to marki najczęściej sprowadzane do Polski w roku 2021. To stała tendencja – od roku 2011 marki te stanowią połowę bądź blisko połowę zleceń na transport motocykli do naszego kraju. Na pierwszym miejscu uplasowała się Yamaha, detronizując Hondę, która zajmowała pierwszą lokatę w 2020 roku.

Najchętniej sprowadzamy motocykle w okresie wiosenno-letnim, czyli w trakcie motocyklowego sezonu. Nastąpiła tu jednak niewielka zmiana. W poprzednich latach występowała dość wyraźna przewaga jednego miesiąca – od 2017 roku był to lipiec. W roku 2021 niewielką przewagę miał natomiast wrzesień (blisko 10% zleceń), co może wskazywać na przedłużający się sezon motocyklowy w Polsce.