O tym, jak trudno dzisiaj o sponsora, wie chyba każdy zawodnik. Z tym większą przyjemnością informujemy o tym, że japoński producent m.in. świec zapłonowych do motocykli firma NGK Spark Plug wzięła sobie na celownik Stowarzyszenie Motocrossowe MX 2020 ze Szczejkowic.
Dzięki znaczącej pomocy z roku na rok rozbudowywany jest treningowy tor motocrossowy i jego zaplecze, a stowarzyszeniowy team odnosi spore sukcesy w amatorskim motorsporcie. W tym roku w gronie szczęśliwców wspieranych przez NGK Spark Plug znalazła się także Ewa Pikosz, czwarta zawodniczka w ubiegłorocznym Pucharze Polski Enduro.
NGK powstał 11 listopada 1936 roku w Nagoja i od tego czasu, rok po roku umacniał swoją pozycję najpierw na rynku japońskim, by po latach stać się największym światowym producentem świec zapłonowych. Fabryki sygnowane logiem firmy uruchomiono także w Azji, Ameryce Północnej i w Europie. NGK Spark Plug jest dzisiaj także ważnym partnerem w sportach motocyklowych czego dowodem wsparcie, jakiego udziela zespołowi Monster Energy Kawasaki Racing Team.
Podobnie jest w trialu, w której to dyscyplinie NGK Spark Plug sponsoruje wielokrotnego mistrza świata Toni’ego Bou wraz zespołem Repsol Honda Team. Sport bowiem jest najlepszym poligonem do testowania nowych technologii, a te w znaczący sposób wpływają na rozwój firmy i umacnianie pozycji na światowym rynku. Efektem ciągłego rozwoju jest choćby wprowadzenie na rynek świec zapłonowych irydowych.
Wykazują one dużą odporność na działanie ekstremalnie wysokich temperatur (iryd topi się dopiero w temperaturze ok. 2500℃), a także na szkodliwe oddziaływanie czynników zewnętrznych i mechanicznych. W bezpośrednim starciu świeca irydowa vs zwykła (tradycyjna), ta druga nie ma najmniejszych szans. Świece irydowe dużo wolniej się zużywają, mają mocniejszą iskrę, do której powstania wystarczające jest niższe napięcie. A to oznacza wolniejsze zużycie pozostałych elementów układu zapłonowego, jak chociażby przewody.