Nowa Beta 300 Xtrainer 2022 jeszcze w maju, fabryka nie próżnuje

Beta Motorcycles zaprezentowała nowy 300 XTrainer czyli: „idealne połączenie między motocyklem do zabawy a motocyklem wyścigowym”.

Niestety producent jest małomówny i sporo informacji zostało jeszcze utajnionych. Ale trochę już wiemy, co jest nowego w Becie 2022. Silnik ma nowy cylinder o większej średnicy, nowy tłok i nowy zawór mocy, nowy wał korbowy zapewniający krótszy skok tłoka niż w poprzednim modelu, głowica cylindra jest również całkowicie nowa.

Beta twierdzi, że nowy silnik w połączeniu z dedykowaną nową mapą ECU zapewnia płynniejszą i bardziej progresywną reakcję przepustnicy i bardziej liniowe dostarczanie mocy. Mówią, że moto jako całość jest również łatwiejsze w prowadzeniu, zapewniając płynniejszą jazdę. Cechy charakterystyczne Xtrainera: wysokość siedziska 91 mm, „sucha” masa 98 kg, płynne i łatwe w zarządzaniu dostarczanie mocy, system wtrysku oleju eliminuje konieczność wstępnego mieszania paliwa, opony terenowe z miękkiej mieszanki, łatwo dostępny, regulowany z zewnątrz zawór zasilający.

fot. Beta