Po tym, jak inni japońscy producenci, a także KTM i Husqvarna, ujawnili już informacje o swoich produktach 2020, przyszedł czas na Kawasaki. A dokładnie na zieloną ćwiartkę.
Motocykl ma przede wszystkim nowy silnik i zawieszenie KYB. KX otrzymał całkowicie nową głowicę cylindra, wał korbowy, wałek rozrządu, tłok i ECU. Ponadto korpus przepustnicy jest większy niż poprzednio, wlot z airboxa jest inny, dokonano modyfikacji układu wydechowego i hamulców. Jak twierdzi producent, to najmocniejszy motocykl jaki Kawasaki wyprodukowało do tej pory. Silnik powstał w oparciu o doświadczenia nabyte przy konstruowaniu Ninja ZX-10RR startującego w MS Superbike.
Dzięki tym nowym rozwiązaniom jednostka zyskała na prędkości i mocy dzięki zastosowaniu mocniejszego wałka rozrządu, przy jednoczesnym zmniejszeniu całkowitej masy zaworów. Wraz ze wzrostem mocy szczytowej około 2,4 kW (3,3 KM) i wydajności skupionej na wyższych prędkościach silnika, ciąg będzie bardziej zauważalny od 10 000 obr./min, co będzie szczególnie odczuwalne na prostych odcinkach. Ponadto zastosowanie zmienionego airboxa z krótszym stożkowym kolektorem wlotowym przyczynia się do zwiększenia wydajności przy wysokich obrotach. Innowacyjnym rozwiązaniem w KX250 jest podwójny wtryskiwacz.