Nowa Yamaha 2019 YZ250F w pełni zintegrowana z telefoniczną aplikacją

Yamaha Motor Corporation przedstawiła przeprojektowany model YZ250F 2019 z elektrycznym rozrusznikiem i aplikacją na smartfona do tuningu silnika.

Całkowicie nowa jednostka napędowa, nowa rama, nowa karoseria to główne elementy zmienione w Yamasze 2019.

W silniku 2019 YZ250F pojawiła się nowa głowica, tłok, także sprzęgło o większej średnicy. Dzięki tym zmianom można uzyskać więcej mocy przy średnich i wysokich obrotach osiągając unikalną w klasie 250 wydajność.

Zoptymalizowano mocowanie silnika uzyskując lepszą sztywność maszyny poprawiając przyczepność na zakrętach. Przeprojektowane nadwozie i ergonomia zapewniają większy komfort kierowcy, a najlepsze w swojej klasie zawieszenie KYB z nowymi wewnętrznymi komponentami zapewnia optymalną równowagę między komfortem a wyścigową wydajnością. Yamaha wprowadziła także aplikację na telefon Power Tuner, która kontroluje moc. Wykorzystując Wi-Fi pozwala dostosować ustawienia mieszanki paliwowo-powietrznej do warunków na torze, zarejestruje informacje o przebiegu wyścigu, monitoruje również dane dotyczące serwisu i diagnostyka systemu, czas pracy silnika itp.

Aplikacja Yamaha Power Tuner umożliwia bardziej szczegółową modyfikację mapowania silnika niż było to dotychczas możliwe. Pozwala także użytkownikom na współdzielenie ustawień w zespole (teamie) stając się narzędziem ułatwiającym komunikację. Przy pomocy przycisku można łatwo dostroić YZ250F do nowego toru jazdy lub warunków pogodowych. Dzięki kompaktowemu silnikowi i ultralekkiemu akumulatorowi litowo-jonowemu model 2019 YZ250F gwarantuje bardzo wygodne uruchamianie motocykla np. podczas zawodów. Chłodzony cieczą czterozaworowy silnik DOHC z wtryskiem paliwa charakteryzuje się prostym wlotem powietrza z symetrycznymi wlotami i wylotami.

Paliwo jest dostarczane przez lżejszą przepustnicę (44mm) i nowy wtryskiwacz Denso®. Nowy tłok o zwiększonej kompresji ma konstrukcję mostkową, która zapewnia dodatkową wytrzymałość przy minimalnej wadze. Tłok i pierścienie pokryto powłoką DLC. Nowy cylinder jest również lżejszy i ustawiony bardziej pionowo. Sprzęgło o większej średnicy poprawia komfort i zwiększa niezawodność w warunkach wysokiej temperatury. Układ wydechowy również zmodyfikowano w celu poprawy osiągów i rozkładu masy. Kompaktowa rama sprawia, że Yamaha zdaniem producenta staje się najlepszą maszyną do manewrowania w swojej klasie. 2019 YZ250F ma nowy, lżejszy i bardziej zwarty korpus. Wysokość siedziska została zmniejszona o 8mm z przodu i prawie 20mm z tyłu, co gwarantuje lepszą pozycje przy manewrowaniu.

Amortyzator KYB® ma nową charakterystykę tłumienia dopasowaną do nowego podwozia, a także nową, lżejszą sprężynę. Zbiornik został zwiększony o 30ccm. Nowe obręcze kół EXCEL o zwiększonej sztywności zapewniają lepsze wyczucie kontaktu z podłożem podczas hamowania i zwiększają przyczepność.

fot. ARC