W Mattighofen nie odpoczywają, w Mattighofen praca wre jakby zbliżała się światowa wojna. Inżynierowie z Ośrodka Badań i Rozwoju KTM pracowali dniami i nocami, by w końcu światło dzienne ujrzała nowa seria EXC MY 2019.
W skrócie: nowy, trwalszy widelec WP o poprawionej kompresji tak, by dowieźć ridera bez problemów do mety, jest nowy tłok, nowa osłona siodła, wysokiej jakości hamulce Brembo, mocniejszy akumulator, nowa grafikę, rama chromowo-molibdenowej, kierownica Neken, rozrusznik elektryczny we wszystkich modelach (z wyjątkiem 125 X-CW). Nowością jest także sprzęgło DS (ultra kompaktowy nowy projekt).
Dalsze udoskonalenia 6-biegowej skrzyni biegów poprawiły jej pracę czyniąc ją bardziej płynną i precyzyjną. Do roku 2019 pojawią się nowe silniki 125 XC-W i 150 XC-W (przeznaczone do motocykli wyłaczonych z jazdy po drogach publicznych).