200 drużyn z 29 krajów weźmie udział w 95. edycji FIM International Six Days of Enduro (ISDE) 30 sierpnia do 4 września).
FIM ogłosił, że wszystkie systemy są gotowe na 2021 ISDE we Włoszech z imponującą listą 160 drużyn klubowych w klasach World, Junior i Women’s Trophy. FIM potwierdził również, że 2021 ISDE zostało zatwierdzone przez władze włoskie jako międzynarodowe wydarzenie co oznacza, że wszyscy uczestniczący w nim zawodnicy i członkowie personelu są zwolnieni z obowiązku odbycia kwarantanny. Protokoły i zasady dotyczące COVID będą jednak nadal musiały być przestrzegane, a wszystkie szczegóły zostaną potwierdzone w odpowiednim czasie.
Niestety drużyny australijskie czyli obecni mistrzowie klasy Junior, wielokrotni zdobywcy Pucharu Świata i Kobiet zostają w domu. Zespoły narodowe zgłoszone zarówno do World Trophy jak i Junior Trophy to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Niemcy, Holandia, Włochy, Portugalia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. Pozostałe federacje, które będą rywalizować wyłącznie w trofeum świata to Austria, Brazylia, Kanada, Estonia, Węgry, Meksyk, Polska, Szwajcaria, Słowacja, Słowenia i Wenezuela. Federacje chilijska i norweska będą również obecne ze swoimi drużynami Juniorów. O Puchar Świata Kobiet zmierzy się osiem drużyn narodowych: Francja, Niemcy, Włochy, Portugalia, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone.
Pierwsze trzy dni zawodów zostaną w prowincji Pavia w górę doliny Stafora, a kolejne w sąsiedniej Val Curone, w prowincji Alessandria. Zawodnicy będą mieli codziennie do pokonania jedno okrążenie na każdy dzień z innym programem i zmienianą trasą. Każdego dnia trzeba będzie zaliczyć sześć odcinków specjalnych, trzy testy cross i trzy testy enduro. Pierwsze dwa dni mają zaplanowane cztery kontrole czasu w Ponte Nizza (dwukrotnie), w Casanova di Staffora i Varzi, łącznie 192 kilometry do pokonania. Trzeciego dnia są trzy kontrole czasu: w Varzi i Ponte Nizza (dwukrotnie), łącznie około 195 kilometrów. Czwartego dnia odwiedzimy Piemont z trasą o długości prawie 200 kilometrów i pięcioma kontrolami czasu – jedną w Monleale do i od startu, następnie Garbagna, Fabbrica Curone i San Sebastiano Curone. Ostatni test Cross został zaplanowany w obiekcie Tazio Nuvolari w Cervesinie, który znajduje się około 20 kilometrów od padoku. Specjalnie na Six Days zostanie stworzony tor o mieszanym podłożu i 10% asfaltu po wewnętrznej części toru.