Prezes Daniel Grzelak o MP/PP CC (21/22.09): będzie wolniej, ale baaardzo technicznie

W dniach 21/22 września klub Budokop Beton/Lidzbarski Auto-Moto-Klub będzie gospodarzem kolejnych dwóch rund Mistrzostw Polski i Pucharu Polski Cross Country. O tym co czeka zawodników i kibiców, poniżej…

Jakie wyzwania czekają na zawodników na trasie kolejnej rundy MP i PP CC, w Lidzbarku Warmińskim? Czy są jakieś szczególnie trudne odcinki, na które warto zwrócić uwagę?

Dużym wyzwaniem na pewno będą odcinki leśne, ponieważ trasa większości wiedzie przez las. Są też podjazdy, które mogą sprawiać trudność, ale również tzw. ogródek z przeszkodami. Chcielibyśmy jak nie całość, to przynajmniej część tego ogródka włączyć do zawodów, czekamy na decyzję sędziego. Sygnały od zawodników są różne  część wręcz prosi o przeszkody na trasie a część, co zrozumiałe, ich się obawia…

Jakie rodzaje nawierzchni dominują?

Przy padoku to jest sypki piach, w lesie jak to w lesie..:-) .. jak popada, to będzie błoto, jak pogoda będzie łaskawa, będzie twardo.

Czy trasa jest bardziej techniczna czy szybka?

Trasa zdecydowanie jest bardziej techniczna, a o prędkościach maksymalnych  jakie panowały w Romanówce możemy u nas zapomnieć. Uważam, że podjazdy mogą stanowić wyzwanie dla zawodników z uwagi na naturalne podłoże, więc pewnie powstaną szybko leje czy sznyty (jak zwał tak zwał), a  do tego trasa wiedzie w lesie więc to dodatkowe z jednej strony utrudnienie, bo liczne drzewa nie pozwolą się rozpędzić.

Jakie nagrody przewidziane są dla zwycięzców poszczególnych kategorii? Czy w tym roku przygotowano jakieś specjalne trofea lub nagrody rzeczowe?

Nagrody oczywiście są regulaminowe czyli finansowe oraz pamiątkowe okazałe puchary, do tego na pewno obdarujemy nagrodami rzeczowymi otrzymanymi od naszych sponsorów.

Jakie znaczenie ma dla klubu współpraca z firmą Budokop Beton jako sponsorem?

Firma Budokop  Beton jest z nami od  2014r i od ponad 10 lat wspiera nas zarówno rzeczowo jak i finansowo co sprawiło, że stali się  partnerem tytularnym klubu. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy dbać i rozwijać nasz obiekt z uwagi między innymi  na dostęp do specjalistycznego sprzętu. Natomiast firma CROSSBRUK to marka rozwijana przez BUDOKOP BETON, która rozpoczęła kilka lat temu produkcję kostki brukowej i jest sponsorem tytularnym naszych zawodów.

Czy są jacyś nowi sponsorzy, którzy dołączyli do wsparcia tej edycji zawodów?

Od lat bazujemy na wypracowanych relacjach i wzajemnym zaufaniu, zwłaszcza w tych trudnych czasach. W trakcie pandemii nie organizowaliśmy żadnych eventów ani zawodów. W 2023 roku znowu się uaktywniliśmy, rozpędzamy się powoli odbudowując pozycję i relację z partnerami. I musze przyznać że ci bardzo pozytywnie reagują na nasz powrót do organizacji zawodów na najwyższym poziomie.

Jaką pomoc otrzymujecie od władz samorządowych?

Władze samorządowe są otwarte i pomagają tak jak mogą i na ile mogą. I to na każdym szczeblu można powiedzieć. Wspierają nas finansowo, a także rzeczowo oraz pomagają w utrzymaniu obiektu i w pracach na torze.

Czy współpraca z władzami samorządowymi w zakresie organizacji tego typu imprez przynosi dodatkowe korzyści dla miasta, a także mieszkańców Lidzbarka Warmińskiego?

Zdecydowanie tak! Nasze miasto posiada duże tradycje motocrossowe, mamy dwa klubu: jeden stricte MX, drugi Enduro. Do tego nasze miasto stawia na rozwój turystyki i sportu. Mieszkańcy uwielbiają sport motorowy i chętnie odwiedzają tor. Do tego odwiedzają nas turyści. A same zawody odbijają się w Polsce szerokim echem, co widzimy na social mediach.

Czy przygotowano jakieś specjalne atrakcje dla kibiców, którzy przybędą na zawody?

W trakcie zawodów zawsze organizujemy loterie oraz konkursy z gadżetami ufundowanymi przez sponsorów.

Jakie  wydarzenia sportowe zorganizował Warmiński Auto Moto Klub w ostatnich latach? Czy któraś z imprez wyróżniała się szczególnie pod względem frekwencji lub poziomu sportowego?

Jak wspomniałem powróciliśmy po dwuletniej przerwie spowodowanej przez pandemię organizując zawody enduro składające się z dwóch  prób w tym jedna po torze super enduro. Frekwencja wynosiła od 100 do 120 zawodników. W jednej z edycji zorganizowaliśmy wspólnie  z naszymi przyjaciółmi Pitbike Strefa Olsztyn  zawody  PITBIKE ENDURO. Do tego staramy się organizować tzw „dni otwarte” naszego toru i zapraszamy wtedy wszystkich za free. Taki event odbywa się w luźnej atmosferze z bigosem, ogniskiem i oczywiście „pojeżdżawką” i tu też frekwencja z edycji na edycję jest coraz większa, ostatnio wyniosła blisko 80 uczestników. 

Dziękuję za rozmowę i do zobaczenia na zawodach

rozmawiał: Krzysztof Hipsz