Równia pochyła, po jakiej stacza się polski motocross jest faktem

Przyszłoroczna edycja Mistrzostw Polski to wielka niewiadoma, zwłaszcza, że nie dzieje się nic, co wspomnianą „jazdę w dół” mogłoby powstrzymać. Dlatego powstał program naprawczy, być może ostatnie koło ratunkowe dla MPMX.

Ogólne założenia projektu, szczegóły zostały zawarte w wersji przeznaczonej dla PZM i sponsorów.

1. Cele projektu.

    1. Stworzenie warunków do rywalizacji sportowej na najwyższym europejskim poziomie.
    2. Przyciągnięcie do Polski zagranicznych zawodników, co z jednej strony podniesie atrakcyjność samych zawodów, a z drugiej pozwoli polskim sportowcom na bezpośrednią konfrontację z rywalami zza granicy, bez konieczności wyjeżdżania do innych krajów.
    3. Aktywizowanie lokalnej społeczności przy wsparciu klubów-organizatorów poszczególnych rund.
    4. Stworzenie okazji do dodatkowych przychodów w lokalnym handlu i hotelarstwie, poprzez ściągnięcie w jedno miejsce kilku tysięcy kibiców.
    5. Promocja lokalnych atrakcji danego regionu, przy okazji uczestniczenia zawodników i kibiców w wydarzeniu sportowym.
    6. Propagowanie sportowej kultury życia.
    7. Cele ekologiczne są w kręgu zainteresowania organizatorów poprzez coraz większe rygory dotyczące tłumików (redukcja hałasu), używania ochrony ekologicznej na stanowisku warsztatowym (maty ekologiczne) oraz propagowania pojazdów hybrydowych jak i elektrycznych (zniżki dla kibiców na parkingi i bilety wstępu)
    8. Integracja niepełnosprawnych, poprzez udostępnione preferencyjne miejsca dla kibiców na wózkach inwalidzkich.
  1. Parametry ilościowe projektu MXMP to:
    1. Zawody dwudniowe (sobota-niedziela)
    2. 10 rund w sezonie.
    3. W każdej rundzie maksymalnie 4 klasy.
    4. W każdej klasie 7 rund w sezonie.
    5. Frekwencja to ok. 200 zawodników na imprezę.
    6. Koniec zawodów- niedziela godz. 16:30
    7. Pula nagród nie mniej niż 22 000 zł na jeden wyścig
    8. Nagrody pieniężne są wypłacane za zdobyte punkty w każdym wyścigu.2. Organizator
      1. Organizatorem każdej rundy MXMP jest Klub Motorowy zrzeszony w PZM, posiadający aktualną licencję klubową i dysponujący homologowanym torem motocrossowym.
      2. Każdy klub jest odpowiedzialny za przygotowanie i utrzymanie ścieżki toru do zawodów motocrossowych.
      3. Spółka MGO Sport ponosi wszystkie koszty związane z organizacją zawodów, oprócz kosztów przygotowania i utrzymania toru.
      4. Każdy klub otrzymuje za wynajęcie toru stosowne wynagrodzenie zagwarantowane w umowie.3. Struktura zawodów
        1. Sobota
          1. Trening dowolny
          2. Trening kwalifikacyjny
          3. Przerwa- parada zawodników do centrum miejscowości w kolumnie policyjnej.
          4. Spotkanie z mieszkańcami, kibicami, władzami, dziećmi.
          5. Uroczyste otwarcie zawodów
          6. Powrót na tor w kolumnie policyjnej
          7. Wyścig i 1
          8. Wieczorem integracja zawodników i rodzin ze wsparciem animatorów i DJów.
        2. Niedziela
          1. Rozgrzewka
          2. Sesja autografowa i spotkania z kibicami w paddocku
          3. 12:00 – 13:50 wyścig 2
          4. 14:00: – 15:50 wyścig 3
          5. 16:00 Rozdanie nagród 

            4. Ekspozycja medialna

            1. Publikacja materiałów prasowych takich jak zapowiedzi, press releasy, sprawozdania, relacje, wywiady w dostępnych mediach.
            2. Konferencje prasowe organizowane na 2 tyg. przed zawodami w lokalnych mediach zbliżonych terytorialne do organizatora.
            3. Relacja – kanał telewizyjny o zasięgu ogólnopolskim, który relacjonuje wiele wydarzeń sportów motorowych w Polsce i na świecie. Z każdego wydarzenia MXMP będzie emitowany półgodzinny reportaż z odbytych zawodów MXMP przygotowany przez profesjonalny zespół operatorów. Umieszczenie każdej relacji w formie podcastu na kanale MXMP w serwisie YouTube.
            4. Internet TV (MXMP.tv) – telewizja internetowa do transmisji wszystkich wyścigów w sobotę i niedzielę na żywo. 6 godzin bezpośredniej transmisji TV online z komentarzem doświadczonych komentatorów w języku polskim.
            5. Kanał streamingowy YouTube „MXMP”, na którym będą zamieszczane krótkie relacje z zawodów, wywiady oraz 1 godzinny stream posteventowy ze studia MGO Sport.
            6. Szeroka, płatna, targetowana kampania reklamowa w lokalnych mediach i mediach społecznościowych: Facebook, YouTube, Tik Tok, Instagram, Twitter
            7. Wykorzystanie potencjału medialnego zapraszanych znanych postaci ze świata sportu, kultury i mediów.5. Organizacja.
              1. Korzystanie z praw i doświadczenia klubów sportowych, właścicieli torów.
              2. Wyłącznie homologowane przez PZM (lub FIM) tory motocrossowe
              3. Stosowanie regulaminów sportowych FIM, FIM Europe, federacji PZM
              4. Wydzielenie bezpiecznych stref dla kibiców oraz dla profesjonalnego ścigania. Korzystanie tylko z usług sprawdzonych i wiarygodnych podwykonawców.
              5. Wsparcie i poparcie związku PZM w postaci publikowania na swoich stronach internetowych materiałów prasowych wydawanych przez MGO Sport. 6. Strefa Kibica 

                 

                1. Miejsca handlowe
                2. Strefa gastronomiczna z różnorodnym zaopatrzeniem i czasem oczekiwania na posiłek nie dłuższym niż 5-7 minut.
                3. Miejsca wystawowe
                4. Miejsca edukacyjne (szkółki motocyklowe)
                5. Miejsca rozrywkowe dla dzieci.
                6. Parkingi
                7. Organizacja ruchu na dojazdach i podejściach do toru
                8. Specjalne parkingi dla motocyklistów.7. Zasięg.Imprezy będą się odbywać na torach znajdujących się na terytorium Polski. Rozkład miejscowości pokrywa prawie równomiernie całą Polskę.

                  8. Finansowanie. Przewidujemy następujące filary budżetu:

                  1. Sponsor Tytularny całego cyklu.
                  2. Sponsorzy Generalni
                  3. Partner Strategiczny – oddzielny dla każdej rundy.
                  4. Umowy inwestorskie
                  5. Umowy sponsorskie
                  6. Przygotowanie i podział miejsc reklamowych indywidualnie dla każdego toru po konsultacji w klubem organizatorem oraz wydawcą transmisji telewizyjnej.9. Adresaci projektu. Należy do nich zaliczyć:
                    1. Szeroką rzeszę kibiców motocrossu w Polsce, którą szacujemy na ok. 20 tysięcy bezpośrednio zainteresowanych. Są to kibice, którzy albo oglądają transmisje zawodów motocrossowych z innych krajów, lub czasami jeżdżą kibicować na te zawody. Rzadko odwiedzali do tej pory rodzime rozgrywki, że względu na brak odpowiedniej oprawy.
                    2. Grupy lokalnej społeczności, które ze sportem motorowym nie mają kontaktu, ale odwiedzą dobrze zareklamowany event w ich najbliższej okolicy.
                    3. Władze samorządowe
                    4. Centralne i lokalne media
                    5. Lokalni przedsiębiorcy, mogący wesprzeć imprezę sportową dotacją na miarę swoich możliwości.