Ruszył sezon, ruszyli producenci zapowiadając nowe modele na rok 2022

Najważniejszym wydarzeniem dla Yamahy to aktualizacje modeli YZ250F i YZ450F oraz szeroki zakres ulepszeń niezwykle wydajnego modelu YZ250FX.

W przypadku YZ250F poprawiono osiągi silnika, wprowadzono nowe zoptymalizowane mapy wtrysku paliwa, udoskonalono ramę i podwozie oraz zaktualizowano komponenty hamulców. Wprowadzono nową, szerszą tylną obręcz z nowym wzorem szprych, lżejszą tylną piastę i lżejsze elementy przekładni głównej.

Zmieniono ustawienia zawieszenia, aby uzyskać idealną równowagę między szerszą tylną oponą a lżejszym tylnym kołem. Oznacza to zwiększoną stabilność przy wchodzeniu/wychodzeniu z zakrętu i poprawia reakcję na uderzenia, co dodatkowo polepsza osiągi w pełni regulowanego zawieszenia KYB® YZ250F. Zmieniono grafikę w kolorze Yamaha Blue, bardziej trwałą i odporną na zarysowania. Zaciemnione żaluzje chłodnicy dodatkowo dodają agresywnego wyglądu. Zaawansowany czterosuwowy silnik chłodzony cieczą ma prosty wlot powietrza z symetrycznymi otworami dolotowymi, wysokiej klasy tłok, agresywne profile krzywek i odwrócony układ głowicy cylindrów, co zapewnia szerokie pasmo mocy i wiodące w swojej klasie niskie i średnie wartości momentu obrotowego.

Bezpłatna aplikacja Power Tuner zapewnia elastyczność i precyzję strojenia GYTR® Power Tuner w smartfonie. Dopracowane podwozie YZ250F oparte jest na lekkiej aluminiowej ramie z belką dwustronną z głównymi dźwigarami, mocowaniami silnika zapewnia zawodnikom przewagę tuż za bramką startową.