Stare jest piękne, czyli Classic Enduro Poland Cup 2020 po raz trzeci

    Jeśli kochasz stare motocykle, jeśli masz stary motocykl, jeśli chcesz sprawdzić siebie i swój sprzęt, jeśli marzysz o tym, aby spędzić czas wśród ludzi zakręconych tak jak Ty, Classic Enduro& Motocross jest właśnie dla Ciebie. Oto co piszą o swojej imprezie jej organizatorzy, Stowarzyszenie Classic Motorsport.

    Classic Enduro Poland Cup jest formułą, w której odnajdzie się czynny jak i były zawodnik, amator, kolekcjoner oraz niedzielny endurowiec. Chcieliśmy zebrać ludzi pełnych pasji i miłości do motorsportu przyprawić to klasycznymi rozwiązaniami technicznymi, a to wszystko zamknąć prawdziwym ściganiem.

    Nasz Puchar składa się z trzech eleminacji, ściśle obwarowanych regulaminem i podziałem na klasy. Każda z rund jest punktowana i nagradzana osobno, dodatkowo prowadzona jest klasyfikacja całego sezonu, w której poznamy prawdziwych Mistrzów Classic Enduro Poland w każdej z klas: Gp’75, TWINSOCK i EWO. Oraz w dodatkowej klasyfikacji sezonu +50 lat. Kalendarium rajdów wchodzących w skład cyklu: BISKUPICE (17.05), KOSIANKA (19.07),  BIELSKO-BIAŁA (6.09)

    Klasa GP-’75
    Klasa motocykli wyprodukowanych przed 1975r, hamulec przód i tył bębnowe, silniki chłodzone powietrzem, dwa tylne amortyzatory, skok tylnego koła max.=130mm, przedni widelec klasyczny (nie upside-down) , przednie zawieszenie skok max.= 200mm, średnica cylindra przednich lag max.= 35mm

    Klasa Twinshock, silniki chłodzone powietrzem, bębnowe hamulce przód i tył, przód klasyczny widelec (nie upside-down),ndwa amortyzatory z tyłu + wyjątkowo dopuszczony pojedynczy system amortyzatora – tylko dla Yamaha -YZ-IT-DT 1975-1981 – typu Cantilever tj wahacz trójkątny-stały, system bezdźwigniowy i pojedynczy amortyzator montowany pod zbiornikiem paliwa.

    Klasa Evo, produkowane do 1990 r., motocykle po tzw ewolucji technicznej, do klasy należą wszystkie historyczne motocykle , które nie spełniają warunków klas GP-’75 i Twinshock. Dopuszczone są  rozwiązania techniczne stosowane w danych modelach odpowiednio do 1990r.

    Motocykle muszą być przygotowane zgodnie z rozwiązaniami technicznymi z ich epoki produkcji i muszą stanowić min 75 % oryginału. Obowiązkowa jest przede wszystkim oryginalna marka i typ (spójność typu silnika z ramą pojazdu). Motocykle przed startem będą poddane kontroli technicznej. Motocykle nadmiernie głośne, dymiące i posiadające wycieki nie będą mogły brać udziału w imprezie. Nie zostaną również dopuszczone motocykle posiadające niebezpieczne dla zdrowia usterki lub przeróbki.

    Zawodnik: obowiązkowy homologowany kask i gogle cross-enduro, buty cross-enduro, spodnie cross-enduro + ochraniacze kolan, rękawice cross-enduro, koszulka zakrywająca korpus i całe ręce.

    Strój najlepiej z epoki motocykla – historyczny , dopuszcza się nowy strój – najlepiej wystylizowany na starszy.
    Trasa – wytyczne organizacyjne. Trasa musi być urozmaicona typu cross-enduro – mieszana, długość trasy ok 3km- do 3,5 km. Na trasie przeszkody crossowe – kilka skoków, dużo zakrętów, przeszkody naturalne i sztuczne typu niewielkie belki, podjazdy, rowy , sekcje średnich opon. itp
    Trasa musi być przejedna i bezpieczna, nie może być niszcząca dla historycznych pojazdów. Na trasie nie powinno być głębokich kałuż, brodów wodnych, obfitego błota. Dopuszcza się w trudniejszych miejscach objazdy dla mniej wprawnych zawodników – z tym, że objazd musi być ponad ok 2x dłuższy czasowo niż sprawne pokonanie przeszkody. Start jest równoległy w systemie motocross – cross country (możliwy start z maszyny startującej MX) , jazda po pętli w „kółko” zaliczając kolejne okrążenia.

    Czas jazdy: 2 x po 40min (2 biegi) z przerwą serwisową pomiędzy (przerwa ok 30-60min). Jeżeli w klasie jest mniej niż 10 motocykli to łączymy klasy, i wszystkie klasy starują równocześnie a tylko klasyfikacja poszczególnymi klasami rozdzielona na końcu wyścigu.

    fot. Classic Motorsport