Decyzji o wyborze kasku nie należy podejmować pochopnie, ponieważ jest to jeden z najważniejszych zakupów, decydujący o zdrowiu, a często i życiu ridera.
Certyfikaty, materiał z jakiego została wykonana skorupa, EPS, kształt czy wentylacja są czynnikami, które należy wziąć pod uwagę przy zakupie kasku. Poniższa lista to tylko subiektywna propozycja wysokiej klasy produktów wiodących producentów.
SHOEI
Został wprowadzony na rynek w grudniu 2017 r. i zastąpił dobrze znany i sprawdzony VFX-W. VFX-EVO został wyposażony w MEDS (Motion Distribution System), którego celem jest zmniejszenie energii przyspieszenia rotacji głowy podczas wypadku .16 otworów wlotowych i wylotowych sprawia, że jest to także jeden z najlepiej wentylowanych kasków na rynku. Niestety czyni go jednocześnie jednym z najgłośniejszych. Niektórzy zagorzali „lojaliści” Shoei zaczęli używać zatyczek do uszu, żeby nie rozstawać się z ulubioną marką. Tym bardziej, że kask uchodzi za jeden z najwygodniejszych, ma elastyczną przyłbicę i duży otwór gwarantujący, że gogle nawet z największymi ramkami będą pasowały.
ARAI
Arai zaczął produkować kaski na początku lat 50. XX wieku. Około pół wieku później trafił na rynek MXV i zastąpił VX 3 jako flagowy hełm tej firmy. Jest w 100% produkowany ręcznie w Japonii. Technologia Super Complex Laminate Composite (w skrócie SCLC) pozwala na ostrą jazdę bez nadmiernego ryzyka. Skorupa kasku Arai wykonana jest z dwóch warstw włókien szklanych, które aż o 40% zwiększają wytrzymałość skorupy zewnętrznej. Między nimi producent umieścił opatentowany materiał, który zwiększa trwałość i sprawia, że nowa, atestowana skorupa jest bardziej odporna na zgniecenia.
BELL
Używany przez takich jak mistrzów jak Eli Tomac, Cooper Webb czy przez cały zespół Monster Energy/Pro Circuit/Kawasaki. Bell Moto-9 Flex wykorzystuje trójwarstwową wyściółkę udarową, która została zaprojektowana w celu bardziej kompleksowego rozproszenia energii uderzenia i zmniejszenia transferu energii rotacyjnej. Ponadto elastyczna, segmentowa wyściółka ma na celu osiągnięcie spersonalizowanego dopasowania dla każdego kształtu i każdej wielkości głowy i zapewnia doskonałą wentylację w całym kasku.
ATR-2
W ATR-2 użyto system ODS (Omni-Directional Suspension). Jest to rodzaj amortyzatorów, który zastosowany pomiędzy warstwami wypełnienia EPS w kasku offroadowym jeszcze lepiej chroni głowę kierowcy. Krawędź kasku została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić przestrzeń dla obojczyka i zminimalizować ryzyko złamań tej kruchej kości. Ponadto, dzięki takiej budowie uzyskano niższą masę bez obniżania poziomu bezpieczeństwa. Awaryjny system poduszek policzkowych ułatwia akcję ratunkową w razie wypadku.
ALPINESTARS
Według Alpinestars, Supertech M10 jest wynikiem ponad pięciu lat intensywnych badań i testów. Wykorzystuje dwa opatentowane systemy – system mocowania głowicy A i system umożliwiający zwolnienie przyłbicy przy zderzeniu z określoną siłą, niezależnie od kąta uderzenia. Kask wykonany jest w całości z włókna węglowego. Opatentowany przez Alpinestars wewnętrzny system dopasowania A-Head umożliwia regulację wysokości i kąta pod jakim kask umieszczany jest na głowie, aby uzyskać idealne dopasowanie! Kask jest również dobrze wentylowany i posiada system ochrony obojczyka.
FOX
Flagowym produktem jest V3, który wykorzystuje Fluid Inside – technologię zaprojektowaną aby pomóc rozproszyć energię rotacyjną i liniową przekazywaną do mózgu w razie zderzenia, podczas gdy jego wkładka Varizorb EPS o podwójnej gęstości ma na celu zapewnienie lepszej ochrony poprzez rozkład sił uderzenia na większą powierzchnię. V3 jest również wyposażony w magnetyczny system zwalniania wizjera (MVRS), który ma na celu umożliwienie odłączenia przyłbicy podczas zderzenia.
TROY
Troy Lee Designs SE4 Carbon MSRP to flagowy kask tej marki. Jest wyposażony w wielokierunkowy system ochrony przed uderzeniami (MIPS) – system ochrony mózgu zaprojektowany w celu zmniejszenia sił obrotowych działających na mózg. Inne funkcje obejmują osłonę podbródka z EPP (ekspandowany polipropylen), anatomiczne wyprofilowane nakładki na policzki z systemem awaryjnego zwalniania oraz wyjmowane zatrzaski, wygodna wyściółka z materiałami Coolmax i Dri-lex odprowadzającymi wilgoć.
LEATT
Główną cechą kasku powinno być minimalizowanie i pochłanianie sił obrotowych, na jakie może być narażona głowa zawodnika podczas wypadku. Leatt stworzył kask GPX 6.5, który zmniejsza te siły nawet o 40%! Jest to częściowo możliwe dzięki modyfikacji wielkości i kształtu kasku, który jest zarówno mniejszy, jak i różni się kształtem od innych kasków. Ponadto producent wyposażył GPX 6.5 w technologię Turbin 360 °, gdzie materiał znajdujący się wewnątrz skorupy jest ruchomy, czyli odkształca się pod wpływem uderzenia pochłaniając jego energię. Rozwiązanie to pozwoliło inżynierom Leatt znacznie zredukować energię uderzenia oraz zmniejszyć przyspieszenie ruchu obrotowego głowy.