Największym sukcesem sezonu 2022 było zdobycie tytułu wice mistrza w Pucharze Polski w Cross Country i pierwszego miejsca w klasie Expert w Ogólnopolskich Mistrzostwach Super Enduro w Chełmie.
Niestety była to jedyna runda tych zawodów. Szczególnie wspominam nieukończoną ostatnią rundę PP CC w Kleszczowie. Tato źle złożył sprzęgło, które spaliło się podczas jazdy. Zamiast tytułu mistrza sezonu, zostałem wicemistrzem. Zabrakło 1,5 punktu. Ale mimo wszystko cieszyłem z wyniku, bo to brak szczęścia, a nie umiejętności zdecydowały o ostatecznym wyniku. Ścigałem się na Sherco SE 250 2t. Sprzęt bardzo zwinny, zrywny zwrotny, po prostu najlepszy. Moje przygotowania na Kraków zaczęły się od przebudowy „przydomowego” toru (dziękuję za pomoc Piotrowi Kasakowi) i przestawieniu motocykla z cross country na SE. Trenowałem głównie u siebie i na torze w Nowym Targu pod okiem Rafała Luberdy, który w tematach techniki pokonywania przeszkód i ustawienia motocykla jest jak encyklopedia. Nie wiem co jest moją najmocniejszą stroną, ale najsłabszą na pewno przejazdy przez sekcje z kamieniami. W Krakowie wystartuję na nowym Sherco SE 300 2t. Motocykl przygotowuje mi Damian Musiał (DMS Racing Suspension).
Mam 17 lat, więc jeżdżę głównie za pieniądze rodziców oraz dzięki wsparciu całej najbliższej rodziny: dziadka, babć i wujka. Od dwóch lat otrzymuję stypendium od Gminy Gorzyce, gdzie mieszkam. Bardzo dużą pomoc mam również z Sherco Poland od pana Rafała Luberdy, dzięki któremu sprzęt jest zawsze najlepszy. Pomaga mi też Damian Musiał, który dba o zawieszenie, i który zawsze służy pomocą i radą.
fot. z archiwum Tomka