Widmo krąży po Europie, widmo elektryka. Jesteś za?

Stark VARG to pierwszy motocykl elektryczny, który jest liderem osiągów w swojej klasie. Aby wyjść poza tradycyjną technologię, Stark Future opracował swojego elektryka od podstaw, tworząc układ napędowy i podwozie tak, aby bezproblemowo ze sobą współpracowały.

W jaki sposób Stark VARG (po szwedzku „silny wilk”) „robi różnicę”?

– Więcej motocykli „w jednym” z konfigurowalnymi ustawieniami mocy, aby przejść od odpowiednika dwusuwa 125 do czterosuwa 650

– Innowacyjny silnik, układ chłodzenia i akumulator zapewniające niezrównane osiągi

– Układ napędowy o mocy 80KM, co oznacza, że Stark VARG jest najszybszym motocyklem terenowym na rynku

– Mała i lekka rama wyprodukowana przy użyciu materiałów najwyższej jakości, takich jak włókno węglowe, magnez i aluminium lotnicze

– Aplikacja do wyświetlania i konfiguracji motocykla za pomocą smartfona

– Odnowiona karoseria sprzyjająca ergonomii, wygodzie i wydajności

– Zawieszenie zaprojektowane przez specjalistów KAYABA

Stark VARG był rozwijany od ponad dwóch lat, a każdy pojedynczy element został dokładnie zbadany, aby uzyskać maksymalną wydajność. Stark VARG umożliwia przejechanie pełnego wyścigu (czyt. rundy) z intensywnością podobną do Grand Prix lub do 6 godzin w terenie zaledwie po 1-2 godzinach ładowania. Ciche serce Stark VARG to silnik klasy premium, który gwarantuje 80KM – 30% mocy więcej niż jakakolwiek inna tradycyjna 450-tka i dwukrotnie większy moment obrotowy. Przy wadze 110kg motocykl prezentuje najlepszy stosunek mocy do masy. Architektura ramy wykorzystuje silnik jako element konstrukcyjny, przez co stała się najlżejszą ramą motocrossową na świecie. Konstrukcja ramy (i dolnej ramy pomocniczej) z włókna węglowego zapewnia odpowiednią elastyczność boczną, pionową i skrętną oraz niższe położenie środka ciężkości, aby zoptymalizować przyczepność. Motocykl skręca jak żaden inny, m.in. dzięki sportowej ergonomii (pożegnano airbox, chłodnicę i zbiornik paliwa) oraz nowym tworzywom sztucznym, które pozwoliły na większą redukcję masy.

W Stark VARG zastosowano super wytrzymałą, „pływającą” dwuskładnikową płytę poślizgową, która eliminuje potrzebę stosowania dolnej sekcji ramy, a także koła z piastami z aluminium 6082 T6, felgi 7050 T6, szprychy z wysokiej jakości stali made in Italy i opony Pirelli MX32. Do tego dochodzi innowacyjny system „klik” napinacza łańcucha (eliminujący konieczność pomiaru), a sworzeń obraca się równo ze śrubą, co zapewnia jeszcze skuteczniejsze profilowanie i ochronę. Podnóżki Stark VARG są odlewane ze specjalnego stopu stali nierdzewnej – 40% mocniejszej niż tytan lub stal chromowana – są lżejsze niż jakikolwiek podnóżek motocrossowy.

Stark VARG kosztuje 11 900 euro. Motocykl można zamówić za pośrednictwem strony internetowej Stark Future (www.starkfuture.com)

„Po pierwsze, Stark VARG to jeden z najpiękniejszych motocykli, jakie kiedykolwiek widziałem!” powiedział ambasador Stark Future i były zwycięzca wyścigu AMA Supercross Josh Hill. „To prawdopodobnie najbardziej responsywna moc, jakiej kiedykolwiek doświadczyłem na motocyklu. Projektanci wykonali niesamowitą robotę z ramą i ergonomią. Niewiele było do poprawiania. Podoba mi się też pomysł „jeden rozmiar dla wszystkich”: ktoś z bardzo małym doświadczeniem na motocyklu dirtowym będzie się czuł bezpiecznie i dobrze się bawił. Z kolei doświadczeni zawodnicy poczują, że ta maszyna dostarczy im największych emocji”.