Wjeżdża nowa Beta 300 Xtrainer dla każdego. Sporo nowości.

Doskonałe połączenie między motocyklem do zabawy a terenowym motocyklem wyścigowym. Z mnóstwem zmian na 2022 rok w tym z nowym, płynniejszym dwusuwowym silnikiem 300 cm3, Beta 300 XTrainer obiecuje wiele.

Trudno jest określić model Xtrainer Bety. Zajmując pozycję niedrogiego, łatwego w prowadzeniu, wszechstronnego motocykla terenowego z gamy Beta, zawsze był niezwykle popularny, ale jak go sklasyfikować? Jest popularny wśród początkujących i tych bardziej doświadczonych nowicjuszy ale Xtrainery spotkasz także na zawodach takich jak Red Bull Romaniacs. A skoro tak, zobaczmy co nowego czeka na nas w modelu 2022.

Mamy zatem nową wersję dwusuwowego silnika Beta 300, z zupełnie nowym cylindrem o większej średnicy, nowym tłokiem i nowym zaworem zasilania. Jest także nowy wał korbowy o krótszym skoku, całkowicie nowa głowica cylindrów, wprowadzono również nowe mapowanie silnika, aby dopasować te zmiany. Zarówno modele 300, jak i 250 cm3 zostały wyposażone w nowe sprzęgło ze sprężynami membranowymi, dzięki czemu jego praca jest lżejsza i bardziej progresywna, co zmniejsza zmęczenie kierowcy.

Ulepszono zarówno załączanie, jak i odłączanie, a ponadto nowe sprzęgło jest w stanie przenosić większy moment obrotowy. Trzy różne ustawienia wstępnego napięcia sprężyny umożliwiają dostosowanie ustawień. Beta ma także nowy rozrusznik, nowa grafikę i kolorystykę.